Zadbaj o klientów

Klient jest najważniejsza osobą w naszym sklepie, bez niego nic nie uzyskamy i nie zarobimy ani grosza, dlatego najważniejsze jest to, żeby o niego dbać i żeby mieć zawsze to, co on chce, dlatego też musimy się spodziewać tego, że klient będzie nam podsuwał nowe pomysły, co do tego, jakie nowe produkty warto kupić.

Warto jest tez również dbać o klienta pod tym względem, że się mu pomaga i mieć pewność, że sam nasz klient będzie w stanie sobie poradzić, czyli warto jest układać wszelkiego rodzaju produkty jakie chce on kupić na widoku i żeby miał do nich dostęp w taki sposób, żeby nie było problemów dla niego z kupnem. Również dużo tutaj zależy od obsługi sklepu, jeżeli jest ona niemiła względem klienta, możemy się spodziewać, że będzie on do nas przychodzić niechętnie i nie będzie chciał już u nas kupować. Najważniejsze jest to, żeby dbać o klienta jak najlepiej, ponieważ to on jest osobą, która od nas wymaga, jednak nie wolno zapominać, że sami klienci tez nie są bezkarni, dlatego musimy pamiętać o tym ,że oni też muszą być w stosunku do nas mili i nie mogą być dla nas i naszej obsługi kimś, kto nie tylko jest na wyższej pozycji, ale i również może nas obrażać. Klient jest osobą, która od nas czegoś wymaga, jednak nie może być w stosunku do nas niemiła i na odwrót, nie warto jednak zapominać tez o tym, że sam klient często może być w trudnej sytuacji, dlatego nie starajmy się robić tak, że gdy jest zagubiony i zaczyna się denerwować, by go dalej złościć.

Jest to jedna z najlepszych form pomocy klientowi, który może początkowo czuć się zagubiony, bo może czegoś nie wiedzieć. Jednak też istnieje problem, gdy nasz klient tworzy wszelkiego rodzaju problemy, które nie tylko przeszkadzają w prowadzeniu sklepu, ale również może powodować, że nasz sklep może zniechęcić innych ludzi do kupowania u nas, bo jedna osoba będzie robiła hałas, nie będzie przestrzegać żadnych norm społecznych i będzie normalnie w świecie odstraszać naszych klientów. Mimo, że często powiedzenie „nasz klient, nasz pan” musi istnieć, nie możemy zapominać, że tez klient musi być we stosunku do nas miły, ponieważ wszelkiego rodzaju obrażanie, czy tez używanie w stosunku do nas wulgaryzmów, może spowodować, że będziemy o wiele bardziej zdenerwowani i może dojść do nieprzyjemnych zdarzeń, za które możemy my odpowiadać, ponieważ to my jesteśmy właścicielami sklepu i to na nas ciąży odpowiedzialność za to, co się stało w sklepie, chyba że możemy udowodnić nasza niewinność.

Zadbaj o klientów





Sprawdź także: